Vidéo journalistique de Gary Lee Kraut, journaliste - France revisited

"Frère/Brother Marie Pâques Galabru is one of the founders of Patrimoines Hérault Tourisme, a federation of assocations looking to develop tourism and the economy in the western Hérault area of southwest France, particularly through restoring and promoting heritage sites and museums. Here he tells about the two associations that he created, one to restore the old priory of Notre-Dame de Nize, the other promote living together in harmony. An article about Patrimoines Hérault Tourisme, including Marie Pâques efforts, will be published soon on France Revisited, www.francerevisited.com. (c) 2021. All rights reserved".

"Frère Marie Pâques Galabru est l’un des co-fondateurs de Patrimoines Hérault Tourisme. Il assume l’étiquette de « business’moine ». Il est aujourd’hui de retour sur sa terre natale après avoir passé 25 ans à développer l’économie de l’abbaye de Lérins. Il est président de l’association qui gère la restauration de Notre-Dame de Nize https://notredamedenize.fr/ et la mise en valeur de « Fontaine des Yeux », dont les eaux font l’objet d’une dévotion populaire. Il est également président de l’association Les Compagnons du Sens https://compagnons-sens.fr/ ."

Cliquez sur l'image pour lire la vidéo !

Visuel vido You Tube France Revisited